Integration of the Food and Nutrition discipline of the Bachelor of Education in Food Sciences

Authors

Keywords:

integración, nodos de articulación, fisiología, nutrición, dietética

Abstract

The objective of the research was to develop integrative activities based on intradisciplinary relationships in the Food and Nutrition discipline of the the Bachelor of Education in Food. A

 

 cross-sectional descriptive qualitative research was carried out in the period from September to October 2020 at the Faculty of Applied Sciences belonging to the University of Camagüey Ignacio Agramonte Loynaz. From the empirical methods, the analysis of documents and a scientific methodological workshop were used. It is concluded that integrative activities are developed from intradisciplinary relationships in the Food and Nutrition discipline to promote learning in the context of the pandemic, mediated by the use of information and communication technologies.

Author Biographies

Mercedes Caridad García-González, Universidad de Camagüey Ignacio Agramonte Loynaz, Cuba.

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Máster en Enseñanza de la Química. Licenciada en Educación especialidad Química. Profesor Titular. Facultad de Ciencias Aplicadas. Departamento de Ciencia y Tecnología de los Alimentos.

Yolexis Roberta Cardona-Soberao, Universidad de Camagüey Ignacio Agramonte Loynaz, Cuba.

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Licenciada en Educación especialidad Biologia. Profesor Titular. Facultad de Ciencias Aplicadas. Departamento de Ciencia y Tecnología de los Alimentos.

Taimy Hernández-Sariego, Universidad de Camagüey Ignacio Agramonte Loynaz, Cuba.

Máster en Ciencia y Tecnología de los Alimentos. Licenciada en Ciencias Farmaceúticas. Profesora Auxiliar. Departamento de Ciencia y Tecnología de los Alimentos. Facultad de Ciencias Aplicadas.

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Published

2022-01-24

How to Cite

García-González, M. C., Cardona-Soberao, Y. R., & Hernández-Sariego, T. (2022). Integration of the Food and Nutrition discipline of the Bachelor of Education in Food Sciences. Educación Y Sociedad, 20(1), 34–49. Retrieved from https://revistas.unica.cu/index.php/edusoc/article/view/1801

Issue

Section

Artículos