Games in the formation of the personality of primary education students

Authors

  • Yenelyn Fraser-Guillermo Universidad de Ciencias Pedagógicas " Manuel Ascunce Domenech"
  • Amyra García-Rodríguez Universidad de Ciencias Pedagógicas " Manuel Ascunce Domenech"

Abstract

In the formation of the personality of primary education students the game is an indispensable component in the educative process since it allows students acquire knowledge for future life. In the educative process of primary education some limitations are found due to the lack of systematization the integration of the game in the lesson, thus the objective of this paper is to offer some didactic considerations about the importance of the game in the development of the children´s personalities since early childhood in Primary Education.

References

Amonachvili, C.H. El juego en la actividad de aprendizaje de los escolares. En Perspectiva No.57. UNESCO, 1986, pp.87-99.

Aroche, A. El juego actividad pedagógica. En El juego en la edad preescolar. Ciudad de la Habana, 1996.

Elkonik, D.B. Psicología del juego. La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 1983.

Diccionario Ilustrado Aristos de la Lengua española. Ministerio de Cultura, La Habana: Editorial Científico Técnica, 1985.

Espina Prieto, R. Los juegos tradicionales en la escuela cubana actual. La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 2001.

Franco García, O. Selección de temas de la actividad lúdica y el juego. La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 2012.

Ministerio de Educación. Carta Circular del 01 de mayo, 2001.

Morandeira, J. La lúdica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 1986.

Núñez de Almeida, A. El juego y algo más. La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 1994.

Villalón García, G. Estrategia pedagógica para la formación lúdica del maestro. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Ciencias pedagógicas "Frank País García", Santiago de Cuba, 2003.

Published

2014-03-20

How to Cite

Fraser-Guillermo, Y. ., & García-Rodríguez, A. . (2014). Games in the formation of the personality of primary education students. Educación Y Sociedad, 12(1), 72–84. Retrieved from https://revistas.unica.cu/index.php/edusoc/article/view/2150

Issue

Section

Artículos