Body expression since early childhood

Authors

  • Lourdes Vázquez-Dorta Universidad de Ciencias Pedagógicas "Manuel Ascunce Domenech"
  • Yosvanis Cruz-Cruz Universidad de Ciencias Pedagógicas "Manuel Ascunce Domenech"

Keywords:

body expression , preschool education

Abstract

In the methodological guidelines of the Music and Dancing Education syllabus in preschool there is a lack of necessary information to teach body expression since early childhood, thus the objective of this paper is targeted to offer methodological guidelines by means of examples that contribute to de development of body expression in children based upon planned and independent activities.

References

Chelala Guerra, Zobeida. Particularidades de la educación musical en la edad preescolar. Revista Simiente, No 1, 1988.

Cordero Rodríguez, Dolores. La Educación Musical y la Expresión Corporal. Revista Simiente, No 3, 1989.

Henríquez, María Antonieta, et.al (1982). La educación musical de los niños preescolares. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Morales Hernández, Xiomara e Isabel Rodríguez. La expresión corporal (Libro en formato digital)

Rey Traba, Eduarda. Desarrollo de las capacidades musicales, influencia del colectivo pedagógico. Revista Simiente, No 2, 1989.

Sánchez Ortega, Paula y Xiomara Morales Hernández. (2001). La Educación musical y expresión corporal. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Stokoe, Patricia. (1972). La Expresión Corporal y el niño. Buenos Aires: Ed. Ricordi Americana.

Published

2013-12-20

How to Cite

Vázquez-Dorta, L. ., & Cruz-Cruz, Y. . (2013). Body expression since early childhood. Educación Y Sociedad, 11(4), 90–105. Retrieved from https://revistas.unica.cu/index.php/edusoc/article/view/2166