The client profile of Villa Yaguanabo of the Islazul Hotel Group Cienfuegos Branch
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10982123Keywords:
commercial management, customer profile, marketingAbstract
The customer profile is an essential component for any organization. In the tourism sector, it is today a priority due to the crisis generated by the COVID-19 pandemic, in the decrease in the arrival of visitors and in the stability of personnel in the entities during periods of confinement. Knowing the customer profile in the tourism sector is essential to achieve the best marketing strategies for hotels and destinations. The following work was carried out in the Villa Yaguanabo of the Islazul Chain, Cienfuegos uses documentary review, analysis of statistical information, surveys and interviews as methods with the objective of define the client profile, which contributes to commercial management and in this way to be able to increase the arrival of visitors to the destination and with this will raise the level of occupancy.
Downloads
References
Castellanos, F. (2022) Inventario turístico del equipamiento de la planta turística de la Sucursal Islazul Cienfuegos. [Trabajo de diploma, Universidad de Cienfuegos Carlos Rafael Rodríguez]
Caisaguano, M. (2017). Modelo de identificación de mercado y trazado del perfil del cliente de los Centros Acuáticos de Tungurahua. Quito. http://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/25932
Cantillo Medina, J. y Benavides, L. (2022). Identificación de perfil de cliente y estrategias potenciales-Athletic Gym. https://repository.universidadean.edu.co/handle/10882/12018
Echavarría, M. (2020) Estrategia comercial para potenciar la oferta de la sucursal Islazul-Holguín.
Kotler, Phillip. (1990). Dirección de marketing. Análisis, planificación, gestión y control. Tomo I. Cap. 4. Pág. 101-122.
Kotler, Phillip. (2008). Dirección de mercadotecnia. 8va. ed. México: Prentice hall.
Miranda Chilan, D. (2021). Plan de negocio para la creación de un hotel sostenible en la comuna Olón, provincia de Santa Elena perfil del cliente y mercado potencial. https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/5986
Organización Mundial del turismo (OMT). (2019). El turismo en la agenda 2030. www.E-Unwto.Org
Perelló Cabrera, J. L. (2005) Introducción a la investigación de mercados. Texto docente. Universidad de La Habana, Cuba
Pérez Cardoso, R. (2019). Perfil del cliente Benelux que visita el destino Cienfuegos. [Trabajo de diploma, Universidad Central Marta Abreu de Las Villas].
Rivera, R. R. y Vargas, J. C. (2006). Organización y Actividades de Mercadeo de destinos Turísticos. https://cedocvirtual.sectur.gob.mx/janium/Documentos/004891Pri0000.pdf
Sacerio, E. (2013). Procedimiento para la segmentación de la demanda turística en entidades turísticas. [Tesis de Maestría en Ciencias económicas, Universidad Central Martha Abreu de Las Villas, Santa Clara]
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Universidad & ciencia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.