This is an outdated version published on 2021-10-29. Read the most recent version.

Quality management of the Master's Program in Higher Education Sciences

Authors

Keywords:

accreditation, quality management, relevance of education

Abstract

Education professionals require competences to successfully face the complexities and demands of contemporary society. Bearing in mind this need, the Master's program in Higher Education Sciences is developed and it holds the category of Certified Program granted by the National Accreditation Board. The objective of the article is to assess the results of the quality

 

management process of such program. The materialist dialectic is assumed as a general method and the research perspective is mixed. Methods of the empirical level were used such as document analysis, interview and survey to integrate the evaluations of graduates and employers on the quality management of the program from its the social relevance and academic excellence. From a population of 50 graduates of the fifth and sixth editions, 25 graduates were selected from through an intention no probabilistic criteria and 14 employers were interviewed.   

References

Armas, M., Morell, D. y Rodríguez, O. (2020). Fundamentos Ciencia, Tecnología, Sociedad de una estrategia para la motivación por la formación académica. Universidad&Ciencia, 9 (1), 22-38.

Bernaza. G. (2018). La superación profesional: mover ideas y avanzar más. Editorial Universitaria.

Esquivel, Y. (2015). Estrategia de evaluación del impacto de la Maestría en Ciencias de la Educación Superior [Tesis de Maestría, Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez].

García, G. (2019). Formación de profesores en Cuba. Historia y perfeccionamiento. Revista World Voices Nexus, 3 (2), 36-49.

Junta de Acreditación Nacional (2010). Dictamen sobre el proceso de evaluación y acreditación de la Maestría en Ciencias de la Educación Superior de la Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez.

Junta de Acreditación Nacional (2015). Dictamen sobre el proceso de evaluación y acreditación de la Maestría en Ciencias de la Educación Superior de la Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez

Ministerio de Educación Superior (2019a). Documentos básicos del Subsistema de Evaluación y Acreditación de Maestrías de la República de Cuba (SEA-M). https: www.mes.gob.cu

Ministerio de Educación Superior (2019b). Resolución No. 140/2019 Reglamento de la Educación de Posgrado de La República de Cuba (GOC-2019-776-O65).

Morell, D. (2015). Informe de autoevaluación de la Maestría en Ciencias de la Educación Superior. Centro de Estudios Educacionales, Universidad de Ciego de Ávila, Cuba.

Núñez, J. (2020). Universidad, Conocimiento y desarrollo: Nuevas encrucijadas: Una lectura desde Ciencia, Tecnología y Sociedad. Editorial UH.

Quiñones, D. (2019). Gestión de la calidad en el postgrado: Maestría en Educación de la Universidad Las Tunas. EPISTEME, 6 (4), 579-594.

Ramírez, R. y Pérez, B. (2017). Desarmando el rompecabezas en torno a la experiencia de elaboración de una tesis de maestría. Perfiles Educativos, 39 (155), 68-86.

Published

2021-10-29

Versions

How to Cite

Morell-Alonso, D. ., Armas-Crespo, M. ., & Riol-Hernández, M. (2021). Quality management of the Master’s Program in Higher Education Sciences. Educación Y Sociedad, 19, 50–64. Retrieved from https://revistas.unica.cu/index.php/edusoc/article/view/1985

Issue

Section

Artículos