This is an outdated version published on 2014-09-01. Read the most recent version.

Listening comprehension in the English language throughout laboratory practices

Authors

  • Sara Díaz-Rosado Universidad de Ciego de Ciencias Pedagógicas Manuel Ascunce Domenech
  • Idania Barreras-Abella Universidad de Ciencias Pedagógicas Manuel Ascunce Domenech

Keywords:

listening comprehension, laboratory practice, English language

Abstract

Laboratory practices in the English language constitute an essential way for the development of listening comprehension. Professors show a lack of theoretical knowledge of the importance of the laboratory to meet this purpose; therefore this paper highlights the necessity of laboratory practices in order to achieve the development of listening comprehension in the students of the Foreign Language major at the University of Pedagogical Sciences in Ciego de Avila.

References

ABBOT, GERRY. The Teaching of English as an international Language / Gerry Abbot...et al..--La Habana: Ed. Revolucionaria, 1977. -- 287 p.

ACOSTA, RODOLFO. Communicative Language Teaching / Rodolfo Acosta...et al..--Belo Horizonte: Ed. Gráfica Lastro, 1989.--406 p.

ALEXANDER, L.G.- "Fluency in English"/L.G Alexander.--Edición Revolucionaria, La Habana, 1974.

ÁLVAREZ de ZAYAS, CARLO Dirección y propósitos de la educación: los objetivos del proceso./Carlos Álvarez de Zayas.--p. 29-79.--(FC- 5855).

ANTICH DE LEÓN, ROSA ET. AL. Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras/Rosa Antich de León [et. al].-- La Habana: 1986 Cuba.

BARRERAS ABELLA, IDANIA.: Estrategia metodológica para la preparación de los profesores de la disciplina Práctica Integral de la Lengua Inglesa en la competencia comunicativa en la carrera lenguas extranjeras de la universidad de ciencias pedagógicas/ Idania Barrera Abella.-- 2012. – 80 h --Tesis (Master en Ciencias de la Educación Superior). – Instituto Superior Pedagógico "Manuel Ascunce Domenech", Ciego de Ávila, 2012.

BYRNE, DONN. Teaching Oral English / Donn Byrne.--La Habana: Ed. Revolución, 1989. — p. 13-21.

ENRIQUEZ O' FARRILL, ISORA ET AL. Integrated English Practice I/ Isora Enríquez O' Farrill.--, Editorial Pueblo y Educación, La Habana. 2010

FEYTEN, C.M. The Power of Listening Ability: An Overlooked Dimension in Language Acquisition/C.M. Feyten.--1991.

GONZÁLEZ CANCIO, ROBERTO G. La clase de Lengua Extranjera. Teoría y

Práctica/Roberto González Cancio.--Editorial Pueblo y Educación, Habana, Cuba. 2009: 24-25

KRASHEN, S. Second Language Acquisition and Second Language Learning/S. Krashen. -- Oxford: Pergamon 1981.

MELONY, D. Exercises to improve the students of English vocabulary./D. Melany.-- Oxford University Press Esc. 2003

MINED. Planes de Estudios de los Institutos Superiores Pedagógicos. Impresión ligera. La Habana, 2003.

Modelo del profesional de Lenguas Extranjeras .Plan de estudio "D".2010: 5)

RICHARDS, J. C Approaches and methods in language teaching / J. C. Richards, T.S. Rogers.--New York: Cambridge University Press, 1986.--158 p.

RIVERS, WILGA. A. Practical Guide to the Teaching of English. Chicago: University of Chicago Press. 1968.

R. AYDELOTT, JOHN. Foreign Language Curriculum Organization.--p. 30-English Teaching Forum.--Vol. 33, no. 1.--USA, 1995.

The Bantam New College. Spanish and English Dictionary.--Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1982. -- p. 370 The New Oxford Picture Dictionary.--England: Oxford University Press, 1988.--124 p.

VARONA, ENRIQUE JOSÉ: Con el eslabón. Editorial Gente Nueva, La Habana, 1981

VIGOTSKY, LEV. S. Pensamiento y lenguaje.--Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1982.--150 p.

Published

2014-09-01

Versions

How to Cite

Díaz-Rosado, S., & Barreras-Abella, I. . (2014). Listening comprehension in the English language throughout laboratory practices. Educación Y Sociedad, 12(3), 148–161. Retrieved from https://revistas.unica.cu/index.php/edusoc/article/view/2081