This is an outdated version published on 2021-11-02. Read the most recent version.

Pedagogic and didactics implication of the management of sociocultural projects in the educational institution

Authors

Keywords:

continuous formation, cultural management, educational management, management, professional formation

Abstract

The management of sociocultural projects is a content of the process of continuous formation of the teacher; however, professionals of Artistic Education reveal limited knowledge about their pedagogic and didactics implication in the educational institution. This article sustains the pedagogic and didactics implication of the management of sociocultural projects in the educational institution, starting from its distinctive features and methodological requirements for

 

 its implementation. In the investigative process the methods of the theoretical level were used: historical-logical, analytic-synthetic, hypothetical-deductive, systemic-structural and modelation.

References

Amaya, C. (2008). Gestión de mercadotecnia en el arte. Ediciones Logos.

Bonet, Ll., Castañer, X. y Font, J. (2019). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Editorial Ariel.

Colombres, A. (2012). Nuevo Manual del Promotor Cultural II. La acción práctica. Fondo Cultural del ALBA S. A.

Del Risco, A. M. (2011). La gestión de proyectos de desarrollo. Ciclo de vida y especificidades. En G. E. Gutiérrez (Ed.), Teoría y práctica de la gestión cultural. Contextos y realidades (199-206). Ediciones Adagio.

Frómeta, C. M. (2012). La promoción sociocultural en la experiencia pedagógica cubana. Editorial Pueblo y Educación.

González, M. (2020). Gestión de la extensión universitaria desde el proyecto sociocultural comunitario en la formación inicial del Licenciado en Educación. [Tesis doctoral. Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez].

Hernández, A. (2017). La gestión de proyectos socioculturales en la formación permanente del Licenciado en Educación: Instructor de Arte. [Tesis doctoral Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez].

Juliá, H. E., González, L. H. y Fabelo, R. (2006). Propuesta metodológica para la gestión de proyectos. Centro de Intercambio y Referencia-Iniciativa Comunitaria (CIERIC).

Moreno, J. (2006). Gestión de proyectos sociales y culturales. Editorial Félix Varela.

Pla, R. V., Ramos, J., Arnáiz, I., García, A., Castillo, M., Soto, M., Rey, C., Moreno, M. J., González, K., Fabá, M., Rodríguez, L. E., Fonseca, M. E., Ferrer, M., Yera, A. I., Companioni, I., Rodríguez, M. del C. y Cruz, M. (2012). Una concepción de la pedagogía como ciencia. Editorial Pueblo y Educación.

Roselló, D. (2011). Diseño y evaluación de proyectos culturales. De la idea a la acción. Editorial Ariel.

Sánchez, Y., Sian, J. I. y Expósito, K. (2020). La gestión de proyecto sociocultural desde el vínculo Universidad-Sociedad. Ciencias Holguín, 26(4), 62-77.

Published

2021-10-29 — Updated on 2021-11-02

Versions

How to Cite

Hernández-Alvarez, A., Ruiz-Gutiérrez, A. ., & Alvarez-López, L. E. . (2021). Pedagogic and didactics implication of the management of sociocultural projects in the educational institution. Educación Y Sociedad, 19, 1–13. Retrieved from https://revistas.unica.cu/index.php/edusoc/article/view/1990 (Original work published October 29, 2021)

Issue

Section

Artículos